Wykreślenie wpisu z Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL)

Zgodnie z art. 108 ust. 2 Ustawy o działalności leczniczej, wpis do RPWDL podlega wykreśleniu, w przypadku:

  • złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 100 ust. 2 Ustawy o działalności leczniczej, niezgodnego ze stanem faktycznym,
  • wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego podmiotowi wykonującemu działalność leczniczą wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru,
  • rażącego naruszenia warunków wymaganych do wykonywania działalności objętej wpisem,
  • niezastosowaniu się do zaleceń pokontrolnych, o których mowa w art. 112 ust. 7 pkt 2 Ustawy o działalności leczniczej,
  • złożenia wniosku przez pielęgniarkę/położną, która chce zakończyć prowadzenie działalności leczniczej, o wykreślenie wpisu z RPWDL,
  • bezskutecznego upływu terminu podjęcia działalności leczniczej wyznaczonego przez organ prowadzący RPWDL, nie dłuższego niż 3 miesiące, jeżeli podmiot wykonujący działalność leczniczą w terminie 3 miesięcy od dnia wpisu do RPWDL nie podjął działalności,
  • skreślanie pielęgniarki/położnej z listy członków OIPiP z przyczyn określonych w art. 8 pkt 1 Ustawy z dnia 19 kweitnia 1991r. O samorządzie pielęgniarek i położnych.

Złożenie wniosku przez pielęgniarkę/położną o wykreślenie z RPWDL jest wolne od opłat. Pielęgniarka/położna jest obowiązana w ciągu 14 dni od dnia zakończenia działalności leczniczej złożyć wniosek, do właściwej OIPiP, o wykreślenie z RPWDL.


SCHEMAT POSTĘPOWANIA W CELU ZŁOŻENIA WNIOSKU O WYKREŚLENIE WPISU Z RPWDL:

1.

Zalogowanie się do RPWDL.

2.

Wybranie „Nowy wniosek- praktyka pielęgniarek i położnych”.

3.

Następnie wybranie „Wniosek o wykreślenie” i uzupełnić dane dotyczące zakończenia działalności oraz miejsca przechowywania dokumentacji medycznej po zakończeniu działalności.

4.

Dodanie załączników:

  • w przypadku jednoosobowych działalności leczniczych- skan zaświadczenia o wykreśleniu z CEIDG lub skan zaświadczenia o dokonaniu zmiany w CEIDG polegającej na wykreśleniu oznaczenia PKD 86.90C,
  • w przypadku grupowych praktyk zawodowych- skan zaświadczenia o wykreśleniu z KRS oraz kopia uchwały wspólników o rozwiązaniu spółki lub przekształceniu jej w podmiot leczniczy.

5.

Wypełnienie pól dotyczących informacji na temat osoby rejestrującej wniosek o wykreślenie.

6.

Następnie wybranie „Zakończ i zweryfikuj wniosek” → „Podpisz wniosek profilem zaufanym ePUAP”. Nastąpi przekierowanie do strony profilu zaufanego ePUAP, gdzie należy zalogować się na swoje konto.

7.

W tym miejscu należy wybrać opcję „Podpisz profilem zaufanym” → „Wyślij wniosek”.

Po wysłaniu wniosku o wykreślenie wpisu z RPWDL Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych dokonuje oceny poprawności oraz kompletności złożonych dokumentów. Jeżeli wniosek będzie błędnie wypełniony albo zostaną stwierdzone braki, OIPiP wezwie wnioskodawcę do poprawienia lub uzupełnienia dokumentów w ciągu 7 dni od daty wezwania. W sytuacji, w której wniosek o wykreślenie z RPWDL będzie spełniał wymagania formalne i merytoryczne, ORPiP podejmuje decyzję na mocy uchwały o wykreśleniu bądź odmowie wykreślania wpisu z RPWDL. Następnie organ prowadzący rejestr przekazuje wnioskodawcy, na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku, informację o wydaniu zaświadczenia o wykreśleniu/odmowie wykreślenia wpisu oraz dane umożliwiające pobranie zaświadczenia z systemu teleinformatycznego. Zaświadczenie jest wystawiane w postaci elektronicznej i generowane z systemu teleinformatycznego w sposób umożliwiający jego wydruk. Nie wymaga podpisu ani pieczęci.