Zmiana wpisu w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL)

Pielęgniarka/położna wykonująca praktykę zawodową i wpisana do rejestru jest obowiązana zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania. Mowa tu o zmianie danych dotyczących:

  • oznaczenia pielęgniarki/położnej: imię i nazwisko, NIP, adres do korespondencji, posiadane specjalizacje, numer dokumentu poświadczającego prawo
  • wykonywania zawodu,
  • oznaczenia rodzaju praktyki,
  • adresu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych,
  • rodzaju działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,
  • daty wpisu do rejestru,
  • daty zmiany wpisu do rejestru,
  • daty i numeru decyzji o wykreśleniu z rejestru,
  • miejsca przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej przez pielęgniarkę lub położną,
  • akredytacji i certyfikacji,
  • dat i wyników przeprowadzonych kontroli.

W przypadku niezgłoszenia zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania, organ prowadzący rejestr – okręgowa rada pielęgniarek i położnych - może, w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na podmiot wykonujący działalność leczniczą karę pieniężną w wysokości do dziesięciokrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.

  • Zmiana wpisu w RPWDL podlega opłaci w wysokości 50% opłaty za wpis do RPWDL.
  • Zatem w 2024r. opłata za zmianę wpisu w RPWDL wynosi 74,50 zł.
  • Opłatę wnosi się na rachunek bankowy OIPiP.

SCHEMAT POSTĘPOWANIA W CELU ZŁOŻENIA WNIOSKU O ZMIANĘ WPISU W RPWDL:

1.

Zalogowanie się do RPWDL.

2.

Wybranie „Nowy wniosek- praktyka pielęgniarek i położnych”.

3.

Następnie wybranie „Wniosek o zmianę wpisu” i uzupełnić tylko te pola, w których zachodzi zmiana uzasadniająca złożenie wniosku.

4.

Dodanie załączników:

  • skany dokumentów będących podstawą dokonania zmiany wpisu,
  • dowód wpłaty

5.

Następnie wybranie „Zakończ i zweryfikuj wniosek” → „Podpisz wniosek profilem zaufanym ePUAP”. Nastąpi przekierowanie do strony profilu zaufanego ePUAP, gdzie należy zalogować się na swoje konto.

6.

W tym miejscu należy wybrać opcję „Podpisz profilem zaufanym” → „Wyślij wniosek”.

Po wysłaniu wniosku o zmianę wpisu w RPWDL Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych dokonuje oceny poprawności oraz kompletności złożonych dokumentów. Jeżeli wniosek będzie błędnie wypełniony albo zostaną stwierdzone braki, OIPiP wezwie wnioskodawcę do poprawienia lub uzupełnienia dokumentów w ciągu 7 dni od daty wezwania. W sytuacji, w której wniosek o zmianę wpisu w RPWDL będzie spełniał wymagania formalne i merytoryczne, ORPiP podejmuje decyzję, na mocy uchwały, o zmianie wpisu lub odmowie zmiany wpisu w RPWDL. Następnie organ prowadzący rejestr przekazuje wnioskodawcy, na adres poczty elektronicznej wskazany we wniosku, informację o wydaniu zaświadczenia o zmianie wpisu/odmowie zmiany wpisu oraz dane umożliwiające pobranie zaświadczenia z systemu teleinformatycznego. Zaświadczenie jest wystawiane w postaci elektronicznej i generowane z systemu teleinformatycznego w sposób umożliwiający jego wydruk. Nie wymaga podpisu ani pieczęci.