Zmiana wpisu w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL)
- Strona Główna
- Wykonywanie zawodu
- Informacje ogólne
- Zmiana wpisu w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL)
Pielęgniarka/położna wykonująca praktykę zawodową i wpisana do rejestru jest obowiązana zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania. Mowa tu o zmianie danych dotyczących:
- oznaczenia pielęgniarki/położnej: imię i nazwisko, NIP, adres do korespondencji, posiadane specjalizacje, numer dokumentu poświadczającego prawo
- wykonywania zawodu,
- oznaczenia rodzaju praktyki,
- adresu miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych,
- rodzaju działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,
- daty wpisu do rejestru,
- daty zmiany wpisu do rejestru,
- daty i numeru decyzji o wykreśleniu z rejestru,
- miejsca przechowywania dokumentacji medycznej w przypadku zakończenia działalności leczniczej przez pielęgniarkę lub położną,
- akredytacji i certyfikacji,
- dat i wyników przeprowadzonych kontroli.
W przypadku niezgłoszenia zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania, organ prowadzący rejestr – okręgowa rada pielęgniarek i położnych - może, w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na podmiot wykonujący działalność leczniczą karę pieniężną w wysokości do dziesięciokrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
- Zmiana wpisu w RPWDL podlega opłaci w wysokości 50% opłaty za wpis do RPWDL.
- Zatem w 2024r. opłata za zmianę wpisu w RPWDL wynosi 74,50 zł.
- Opłatę wnosi się na rachunek bankowy OIPiP.
SCHEMAT POSTĘPOWANIA W CELU ZŁOŻENIA WNIOSKU O ZMIANĘ WPISU W RPWDL:
1.
Zalogowanie się do RPWDL.
2.
Wybranie „Nowy wniosek- praktyka pielęgniarek i położnych”.
3.
Następnie wybranie „Wniosek o zmianę wpisu” i uzupełnić tylko te pola, w których zachodzi zmiana uzasadniająca złożenie wniosku.
4.
Dodanie załączników:
- skany dokumentów będących podstawą dokonania zmiany wpisu,
- dowód wpłaty