Skreślenie z rejestru

Skreślenie z rejestru pielęgniarek/położnych prowadzonego przez Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych następuje w przypadku:

  • śmierci,
  • prawomocnego pozbawienia prawa wykonywania zawodu z mocy orzeczenia sądu pielęgniarek i położnych lub wyroku sądu,
  • zrzeczenia się prawa wykonywania zawodu,
  • przeniesienia się na teren działania innej izby lub wykonywania zawodu wyłącznie poza granicami RP,
  • utraty obywatelstwa polskiego,
  • utraty pełnej zdolności do czynności prawnych.

Osoby, które chcą uzyskać skreślenie z rejestru muszą złożyć w OIPiP:

  • wniosek o skreślenie z rejestru (pobierz wniosek)4,
  • oryginalne prawo wykonywania zawodu,
  • arkusz aktualizacyjny (pobierz arkusz aktualizacyjny)2,
  • dowód osobisty (oryginał do wglądu).