Wpis do rejestru

Wpis do rejestru pielęgniarek/położnych dokonywany jest na wniosek osoby zainteresowanej posiadającej prawo wykonywania zawodu:

A.

Z urzędu w stosunku do pielęgniarek/położnych, którym okręgowa rada pielęgniarek i położnych przyznała prawo wykonywania zawodu.

B.

Na wniosek osoby zainteresowanej, która posiada prawo wykonywania zawodu, ale:

  • zmieniła miejsce wykonywania zawodu – dotychczasowe było na terenie działania innej izby okręgowej,
  • zamierza podjąć wykonywanie zawodu na terenie działania określonej izby,
  • lub mimo, iż nie wykonuje już zawodu chciałaby być członkiem danej izby.

W sytuacji wpisu do rejestru izby właściwej ze względu na miejsce zatrudnienia z innej izby należy złożyć w OIPiP:

  • oryginał prawa wykonywania zawodu z adnotacją poprzedniej izby o skreśleniu z rejestru,
  • wniosek o wpis do rejestru (pobierz wniosek)3,
  • arkusz aktualizacyjny (pobierz arkusz aktualizacyjny)2,
  • dowód osobisty (oryginał do wglądu).

Osoby wpisane do rejestru z mocy prawa stają się członkami danej okręgowej izby pielęgniarek i położnych.