Wpis do rejestru
- Strona Główna
- Wykonywanie zawodu
- Wpis do rejestru
Wpis do rejestru pielęgniarek/położnych dokonywany jest na wniosek osoby zainteresowanej posiadającej prawo wykonywania zawodu:
A.
Z urzędu w stosunku do pielęgniarek/położnych, którym okręgowa rada pielęgniarek i położnych przyznała prawo wykonywania zawodu.
B.
Na wniosek osoby zainteresowanej, która posiada prawo wykonywania zawodu, ale:
- zmieniła miejsce wykonywania zawodu – dotychczasowe było na terenie działania innej izby okręgowej,
- zamierza podjąć wykonywanie zawodu na terenie działania określonej izby,
- lub mimo, iż nie wykonuje już zawodu chciałaby być członkiem danej izby.
W sytuacji wpisu do rejestru izby właściwej ze względu na miejsce zatrudnienia z innej izby należy złożyć w OIPiP:
- oryginał prawa wykonywania zawodu z adnotacją poprzedniej izby o skreśleniu z rejestru,
- wniosek o wpis do rejestru (pobierz wniosek)3,
- arkusz aktualizacyjny (pobierz arkusz aktualizacyjny)2,
- dowód osobisty (oryginał do wglądu).